Recenze elektrokoloběžky Aerium T350 Pro

Jak pracujeme?: Jsme profíci, nevěříme marketingovým slibům a nezávisle recenzujeme a srovnáváme produkty. Když nakoupíte skrze naše odkazy, můžeme získat malou odměnu, která ale nezvyšuje cenu vašeho nákupu.

Měsíc jsem testoval elektrokoloběžku Aerium T350 Pro – cenově dostupnou koloběžku, která má papírově velmi dobré základní funkce. Jezdil jsem s ní po Praze, kombinoval jsem mírné kopce a různé povrchy od žulových kostek, přes dlažbu až po asfalt – někdy rovný, jindy s výmoly, zvlněními a podobnými vadami. Provětral jsem ji ale i v terénu v lese a za lehkého deště. V následující recenzi se s vámi podělím o mé osobní zkušenosti. Předem prozradím, že jde o e-koloběžku s velmi dobrým poměrem cena/výkon, která sice má nedostatky, ale převážně kvůli její ceně, dobré konstrukci a funkcích v aplikaci ji v celku hodnotím na dobrých 76 %.

Rozbalení

Koloběžka dorazila zabalená v krabici z kartonu, uvnitř upevněná v polystyrenových výliscích. V balení jsem našel samotnou elektrokoloběžku, nabíječku na 230 V, návod k použití, imbusový klíč a 4 šroubky. A jako dárek při nákupu na vzdusin.cz ještě držák mobilu na řídítka.

Hmotnost koloběžky je 12,5 kg, takže manipulace s krabicí a vybalení jsou poměrně snadné – bez problémů jsem ji z krabice vytáhl jednou rukou. 

Parametry

Typměstská
Výkon350 W
Max. rychlost33 km/hod
Nosnost120 kg
Přibližná dojezdová vzdálenost20 - 35 km
Hmotnost12,5 kg
Skládacíano
Bluetoothano
Velikost pneu8,5 palců
Kapacita baterie10500 mAh
Rekuperaceano
Odpruženíne
Sedátkone
Přibližná cena9990 Kč
Baterielithiová
Doba nabíjení6 hod.
Typ pneuplná, bezdušová
Provozní napětí-
Maximální úhel stoupání15 °
Rozměry ve složeném stavu (V x Š x D)48 x 43 x 108
Minimální doporučená výška jezdce120 cm
Blatníkyano
Stojánekano
Rozměry v rozloženém stavu (V x Š x D)110 x 43 x 108
Počet režimů (rychlostí)4
Zvonekano
Tempomatano

Celkově jde o levnější model skládací městské elektrokoloběžky s relativně dobrým výkonem, dobrou výdrží baterie a dobrými funkcemi. Koloběžka je vhodná jak pro děti nad 14 let s výškou od 120 cm, tak i pro dospělé do cca 190 cm a do 120 kilogramů. Ideální je pro městský provoz, nebo jako dopravní prostředek pro větší děti do školy a na kroužky. 

Sestavení a první dojem

Koloběžka dorazí částečně rozložená – to je standard. Stačí nasadit řídítka, přišroubovat je čtyřmi šroubky a je připravená k první jízdě. Maximálně 5 minut práce, na které není co udělat špatně.

Po složení jsem ji konečně uvidět v její plné kráse. Design je jednoduchý a subtilní, ale při detailnějším zkoumání jsem si všiml, že má velmi bytelný kovový rám s velmi hezkými sváry. Podle návodu uveze i osobu se 120 kg, takže tomu musí odpovídat i materiály – a ty od pohledu odpovídají. Baterie je pod nášlapnou plochou a její dno je z tvrzeného plastu navíc velmi dobře utěsněné silikonem, takže se nebojím, že by do prostoru baterie zatékalo. Plasty vypadají nadprůměrně dobře.

Mechanismus skládání a rozkládání řídítek se mi používal velmi dobře – rozložení je skoro hned a opětovné složení k jízdě je jen o vyháknutí očka na řídítkách z háčku na zadním plastovém blatníku. Chce to grif, ale napotřetí to do ruky dostane každý.

Už při pohledu do krabice mě překvapila relativně úzká řídítka, která mají šířku jen 42,5 centimetrů. Celkově je to docela kompaktní koloběžka – na délku má 108 cm a řídítka jsou vysoká 110 cm (včetně kol). Když se poskládá do složeného stavu, tak je vysoká jen 48 cm a dlouhá 108 cm – takže je skladná, dobře se vejde do kufru auta a doma, ve škole nebo v práci nebude zabírat moc prostoru.

Váží jen 12,5 kg a když je složená, tak se velmi snadno přenáší v jedné ruce a dospělý i větší děti ji snadno unesou. Koloběžka se drží za tyč řídítek, což mi velmi vyhovovalo, ale dá se dokoupit i praktičtější látkový držák pro ještě pohodlnější přenášení. 

Standardní cena koloběžky je 9990 Kč, ale v akci se teď (květen 2025) dá pořídit i za skvělou cenu 6990 Kč. To z ní dělá jednu z nejlevnější elektrických koloběžek na trhu – navíc za podobnou cenu bývají dostupné zpravidla modely s nižším výkonem jen okolo 250 W, kdežto T350 má výkon 350 W – což je v tomto segmentu výrazný nadprůměr.

Když jsem se podíval důkladně, tak jsem si všimnul výrobních optimalizací, kvůli kterých je tak levná – například některé zelené polepy nejsou nalepeny tak, aby všude doléhaly na koloběžku – to ale rukou vyřešíte a po přilepení zase drží. Podobně nebyla dobře dolepena ani protiskluzová guma na nášlapné ploše (ale s přehledem vydržela celý test a po prvotním přilepení a přitlačení se dále už neodlepovala), chybějící boční oranžové odrazky a přední bílá odrazka, úspory na materiálu u řídítek, atp. Na druhou stranu jsou to takové malé detaily, které s ohledem na cenu akceptuji. 

Koloběžka má třídu odolnosti proti vodě a prachu IP54 – takže jízdu v silném dešti nedoporučuji, ani jsem to nezkoušel, ale jízda v lehkém dešti a na mokru je OK – jen jsem si musel dávat trochu větší pozor na kluzkém a mokrém povrchu – ta kolečka nejsou dokonalá a nemají tak dobrou přilnavost na mokrém povrchu.

Na řídítkách má LED svítilnu, malý ovládací panel s jedním tlačítkem, brzdu na levém straně, akcelerátor (plyn) na pravé straně a gumové rukojeti

Ovládací panel s displejem je jednoduchý a má jen jedno tlačítko, které zapíná a vypíná koloběžku, ale i přepíná jízdní režimy a zapíná a vypíná LED světlo – jde jen o to, jak dlouze a kolikrát tlačítko stisknete. Tlačítko funguje dobře. Displej je vizuálně hezký. Na displeji je při jízdě vidět rychlost jízdy, aktuální režim jízdy a 5 dílků stavu nabití baterie.

Páčka brzdy je klasická černá kovová páčka a dá se nastavit pevnost stisku a brždění – to jsem taky po složení udělal a pak během první a druhé jízdy upravoval. Síla brždění jde upravit i šroubem na brzdě u zadního kola. Pokud máte pocit, že je brzda příliš silná, nebo brzdí rychleji, než přední kolo, doporučuji vyzkoušet brzdu trochu uvolnit mechanismem na zadním kole. Páčka akcelerátoru na pravé straně je dobře přístupná, má průběžný chod, takže jde rychlost dobře udržovat a snadno se mi používala.

Gumové rukojeti mají velmi dobrý protiskluzový vzor, který se mi dobře držel i při delší jízdě. Jsou ale trochu volnější a malinko prokluzují. Na fotkách můžete na řídítkách vidět i držák mobilu – to je dárek navíc za koupi koloběžky z obchodu vzdusin.cz. Fungoval skvěle a mohl jsem na koloběžce mít zapnutou aplikaci a sledovat přesné hodnoty zbývající baterie.

Na zadním blatníku je ještě červené LED světlo, které svítí při brždění, to je super, mám lepší pocit, že mají ostatní za mnou přehled kdy brzdím.

Jak jezdí a kolik toho vydrží?

Hned první jízda ukázala, že jízdně je Aerium T350 Pro na dobré úrovni. Má elektromotor o výkonu 350 W na předním kole, maximální rychlost elektronicky omezenou na 25 km / h, 4 jízdní režimy a kovová kola s gumovými pneumatikami.

Najezdil jsem na ní přes 100 kilometrů a celkově se mi na ní ve městě jezdilo dobře. Rovné povrchy a krátké trasy okolo pár kilometrů jí jdou velmi dobře. Pokud hledáte elektrickou koloběžku, se kterou najedete do 15 kilometrů denně a většina jízd bude po rovných cestách, nebo v lehkých „kopečcích“, tak budete s T350 spokojeni.

Koloběžka nemá žádné odpružení, takže jedinou úlevou od drkotání zubů jsou kolečka – jenže ta jsou docela malá (8,5 palců) a jsou pevná z tvrdé gumy. Koloběžka je tak vhodná opravdu převážně na městský provoz a cesty bez výmolů a děr. Taková kola pojmou jen velmi málo otřesů z jízdy a zbytek musíte odpružit v prohnutých kolenou – jak i doporučuje manuál. Není to tak, že by šlo cítit vše, ale jízda po žulových kostkách s většími mezerami může být někdy nepříjemná a je lepší trochu přibrzdit.

Prvních pár metrů první jízdy bylo o poznávání. Musel jsem si zvyknout na užší řídítka a tím i specifika manévrovatelnosti, která přímo reagují na každý pohyb. Po chvíli jsem to ale dostal do ruky a jízda, manévrovatelnost a zatáčení jsem dostal pod kůži. 

Koloběžka má náhon na přední kolo, maximální rychlost 25 km/h a 3 různé jízdní režimy. Při jízdě do kopce má zvládnout maximálně 15 % stoupání, při testech jsem neměl přesně změřeno stoupání do kopců. Pocitově mi přijde, že koloběžka zpomaluje už na kopcích s 10 % stoupáním. U 15 % stoupání už se rychlost snižuje k 8 km/h a nižším rychlostem a dál bez odrážení nohou nejede.

Jízdní režimy

  1. Základní režim je Ekologický (Eco) – má pomalejší rozjezdy, nižší maximální rychlost a tím se pomaleji vybíjí a dojede dál. Jede ale jen maximálně 10 km/h.
  2. Dynamický (D) s maximální rychlostí do 20 km/h a trochu svižnějším rozjezdem
  3. Sportovní (S) režim s maximální rychlostí do 25 km/h a plným výkonem elektromotoru. 
  4. Chůze vedle koloběžky je speciální režim pro „doprovod“ koloběžky rychlostí chůze.

Nejčastěji jsem používal režimy D (Dynamický), nebo S (Sportovní), které jsou výrazně svižnější, rychleji reagují na přidání plynu a mají maximální rychlost 20 km/h, resp. (25 km/h).

Obecně se koloběžka v režimu S docela snaží, jede docela dobře a slušně reaguje na plyn.

Maximální rychlost koloběžky je v běžném stavu 25 km/h v režimu Sport. Pomocí stisknutí a držení brzdy, plynu a dvojitého rychlého stisknutí tlačítka zapnutí se dá nejvyšší rychlost navýšit až na 33 km/h.

Dojezd a výdrž baterie

V koloběžce je lithiová baterie s kapacitou 10500 mAh, což je papírově slušná hodnota a její dojezd by měl být okolo 20 – 35 kilometrů. Změřeno při jízdě 75 kg jezdce v létě v rychlosti 18 km/h v režimu D. Manuál zároveň říká, že dosah se v zimě sníží o 20 – 30 %.

Realitu, kterou jsem zažil v testu, jsem už naznačil výše. Mám 90 kg a když jsem jezdil sportovně, zkoušel výkon, rychle akceleroval a jezdil hodně do kopce, tak baterie vydržela asi 10 – 20 km v teplých jarních měsících. Při pomalejší jízdě po rovném povrchu za dobrých podmínek jsem se dostal i na 25 kilometrů na jedno nabití. Na druhou stranu, jsem ji uměl potrápit a při jízdě do většího stoupání jsem baterii vybil za jen něco málo nad 10 km – byl to ale opravdu strmý kopec a až extrémní test.

S tím, jak se baterie vybíjí pod cca 40 % kapacity, tak se i snižuje její výkon. Koloběžka se při vybití pod 40 % baterie chová trochu jinak – asi se snaží šetřit energií a chránit baterii – trochu pomaleji reaguje na plyn, nejede tak rychle, jako když je plně nabitá, a je „línější“ (obzvláště to jde cítit při jízdě do kopce), jako by používala jen část ze svého plného výkonu. Posledních zhruba 40 % kapacity baterie je tedy spíše na klidný dojezd do cíle, než na jízdu na plný výkon – ale plné rychlosti samozřejmě dosahuje. Proto doporučuji vždy nabíjet do 100 % a mít baterii koloběžky vždy plně připravenou – tak budete vybíjet ze 100 do 40 % a mít stále plný výkon. Toto je běžné chování u mnoha koloběžek, je ale důležité to vědět, pokud byste plánovali denně jezdit vzdálenosti na hranici dojezdu koloběžky.

Na displeji na řídítkách se zobrazuje rychlost jízdy. Během jízdy jsem si porovnával rychlost na displeji s rychlostí v mobilu připevněném na řídítkách a moc neseděla – i když displej ukazoval 25 km/h, tak navigace v mobilu ukazovala reálnou rychlost o pár km/h nižší. 

Brzdy

Při prvních jízdách byly brzdy ostřejší, takže jsem musel trochu upravit sílu brždění šroubem vzadu u zadního kola – které má bubnovou brzdu a reálně brzdí. To doporučuje i manuál, takže je dobré brzdu vyzkoušet a upravit si ji podle vlastní potřeby. Obecně brzdí dobře, ale sílu brždění si vylaďte podle vlastní potřeby – může být i zbytečně silná (a to byste mohli mít pocit, že skoro až přepadnete přes řídítka), nebo nebrzdit dostatečně, kdybyste ji nastavili na příliš slabý záběr. Po přenastavení a vyladění síly brždění jsou brzdy výrazně lepší, ale stále malinko ostřejší a při že vám koloběžka cuká při konstantním brždění při jízdě z kopce malinko cukají, takže jízda není 100% plynulá. Možnost úpravy ale oceňuji a dá se tím efekt brždění hodně zlepšit.

Přední brzda brzdí automaticky a jen elektronicky.

Funkce

Jako první jsem si v aplikaci zapnul funkci „Cruise“, což je tempomat, který se sepne, když jedu asi 10 sekund stejnou rychlostí. Tempomat se vypíná brzdou, nebo plynem – s ohledem na předchozí kapitolu o brzdách jsem se naučil používat plyn. Tahle funkce je fajn a používal jsem ji hodně.

Druhou funkci, kterou jsem si v aplikaci ihned zapnul, je „Start mode„, který dělá to, že se nemusím pro rozjezd odrazit nohou, ale jen zmáčknu akcelerometr a koloběžka ihned jede.

V aplikaci se dá koloběžka zamknout, aby s ní nikdo neodjel, když jsem ji nechal před obchodem – ta funguje dobře. To mi bohužel párkrát blbnulo a aplikace se nechtěla spojit s koloběžkou – jednou ji nešlo zamknout (chyba: Detect that the vehicle is running and cannot execute the lock command – i když koloběžka stála na místě už minimálně 30s) a podruhé ji chvíli (do restartu aplikace) nešlo odemknout. 

Mobilní aplikace

Mobilní aplikace ke koloběžce je čínská YouFs-A (jako u většiny koloběžek). Přidává několik funkcí, které nejsou snadno dostupné z ovládání na koloběžce a umožňuje zpříjemnit nastavování a sledovat aktuální jízdu ve speciálním režimu. Spárování koloběžky s aplikací je otázkou chvilky a fungovalo dobře. Aplikace je v češtině, ovládání samotné koloběžky je ale v angličtině.

Appka umožňuje měnit jízdní režimy, zapnout a vypnout tempomat, LED svítilnu a zadní červené blikající světlo, měnit typ rozjezdů (bez odrazu a s odrazem), uzamknout koloběžku a sledovat stav nabití/vybití baterie v procentech.

Vedle toho je v menu ještě nenápadné „More“ (část aplikace je v jednoduché angličtině), kde je více nastavení, včetně změny míry rekuperování, nebo maximální rychlosti z 25 na 33 km/h. Navíc je v appce i pohled s aktuální mapou a rychlostí – ta je skvělá a přehledná. Funkce jsou přínosné a tak hodnotím aplikaci kladně.

Výhody

  • Velmi dobrá cena – 9990 Kč, nebo 6990 Kč v akci (květen 2025).
  • Dobrý výkon 350 W, se kterým dobře jede po rovince i do mírnějších kopců.
  • Má 3 jízdní režimy a režim pro chůzi vedle koloběžky.
  • Je skládací a velmi lehká, takže se snadno přenáší.
  • Jde přepnout do rychlejší verze s maximální rychlostí až 33 km/h.

Nevýhody

  • Brzdy byly od výroby docela kousavé. Přenastavení brzdné síly šroubem na zadním kole ale pomohlo vychytat většinu diskomfortu.
  • Při jízdě do většího kopce ji rychleji dochází výkon. Obecně při jízdě s baterií nabitou pod cca 40 % ztrácí výkon a pomaleji zrychluje, aby déle vydržela nabitá.
  • Výdrž baterie a dojezd se v kopcovitějším terénu hodně snižují.
  • Má menší nášlapnou plochu, na které se trochu hůře stojí.
  • Řídítka jsou vcelku úzká a v kombinaci s menšími koly může být vaše první jízda trochu vratká. Já jsem si na to ale zvyknul.

Závěr

Pokud hledáte základní levnou elektrokoloběžku s bytelným rámem, dobrým výkonem 350 W, dojezdem na rovině cca kolem 20 km a mobilní appkou, tak za 9990 Kč (nebo lépe v akci za 6990 Kč) je T350 Pro finančně zajímavá koupě s velmi dobrým poměrem cena/výkon. Možná budou některé věci drobným kompromisem, ale když si přenastavíte brzdy podle vaší potřeby a budete vyjíždět s plně nabitou baterií, tak byste měli být spokojeni. Za tu cenu v daném segmentu bývají koloběžky vybavené slabším motorem. Celkově ji hodnotím 76 %.

Zjistit cenu

Budeme rádi za vaše názory a připomínky

      Přidejte váš dotaz nebo recenzi

      Před odesláním komentáře byste měli vědět jak pracujeme s vašimi osobními údaji. Důvodem pro zpracování osobních údajů je náš oprávněný zájem. Jsme správci osobních údajů a chráníme je v souladu se zákonem 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů a s principy obsaženými ve směrnici EU č. 95/46/EC (GDPR). Při odeslání komentáře zpracováváme tyto osobní údaje - jméno, email a vaši IP adresu. Jméno používáme pro oslovení při případné odpovědi. Jméno můžete nahradit i přezdívkou. Email používáme pouze pro odeslání notifikačního emailu se zprávou, že vám někdo odpověděl na váš dotaz, případně rovnou pošleme odpověď na váš dotaz. Email je neveřejný a pro jiné účely ho nepoužíváme. IP adresu využíváme výlučně pro ochranu formuláře před spamem. Případné úpravy osobních údajů a žádosti o smazání můžete vyřídit emailově na [email protected].

      Covybrat.cz
      Logo